Det där obligatoriska första blogginlägget…

…för hur ska man annars inleda en blogg?

Men hej! Så kul att just du hittade hit! Nu undrar du kanske lite om mig och varför jag valt att starta denna bloggen. Och det är just det detta första inlägg är till för.

Jag är en 22 år gammal tjej som pluggar till förlagsredaktör (eller, det är det som är drömmen) på Göteborgs universitet. Just nu läser jag en kurs som så fint heter Redaktionell praktik. Det är en mer praktisk kurs än de teoretiska kurserna i bl.a. litteraturvetenskap som jag annars är van vid. Det praktiska passar mig så bra! Under kursens gång har jag inte bara fått lära mig mycket om redaktionellt arbete utan även fått prova på det. Jag har bl.a. fått testa att sätta en bok, marknadsföra ett litterärt evenemang, korrekturläsa texter och så mycket mer!

Så varför har jag nu startat en blogg? Här på bloggen har jag tänkt dela med mig av mitt liv: allt från bra matlådor för studenter till vad jag gör i skolan, men också dela med mig av skriv- och lästips och annat smått och gott vi skribenter och bokfanatiker älskar! Så man kan kanske säga att det kommer vara en litterär livsstilsblogg, för min livsstil kretsar mycket kring det litterära.

Hoppas du stannar kvar, för det kommer bli en spännande resa!

Bloglovin’  │ Instagram

2 thoughts on “Det där obligatoriska första blogginlägget…

Kommentera

