Ännu ett projekt 

Idag hade jag och några klasskamrater möte om något superspännande. Jag vågar inte avslöja riktigt än, inget är riktigt spikat,men jag vågar avslöja att det har med litteratur att göra! Vi satt i några timmar och undersökte olika tillvägagångssätt och avslutade mötet med att maila personer som kan hjälpa till med att förverkliga idén.

Att jobba med litteratur har varit något jag velat i flera år, men inte så länge jag kan minnas. Först ville jag jobba på kontor som farmor. Det spelade ingen roll vad för kontor, jag lockades av skrivbordet och datorn och den fria tillgången till varm choklad från automat. Sen ville jag bli veterinär, men den idén förkastades snart när jag insåg att jag är rädd för nästan alla djur. Och sen insåg jag att man kan jobba med litteratur. Jag är så tacksam att jag får möjligheten att testa på det och få erfarenheter som leder mig närmare drömyrket. Och visst kan man jobba med litteratur på kontor?

Bloglovin’  │ Instagram

Kommentera

