Den där sista meningen 

Den bara kom. Helt utan förvarning på seminariet imorse. Skrev naturligtvis ner den lite diskret på en tom plats i blocket, i marginalen som vanligt. Mina skolblock är fulla av olika (bok)idéer i marginalerna. Lösa meningar eller ord utan betydelse om någon annan skulle läsa det, men ovärderliga för mig. 

Meningen bidrar med en tid och en plats. Jag ser den som en filmscen, någonstans i periferin. Nu måste min protagonist bara se till att ta sig dit. Jag ska hjälpa henne, efter bästa förmåga, och jag hoppas vi lyckas.

Kommentera

