Kreativa promenader, litteraturkritik och nygammal bok

<En livsuppdatering>

Idag har varit en bra dag! Var ledig från skolan (när jag säger så menar jag egentligen att jag inte behövde åka in till skolan men fortfarande har skolarbete att göra).

Jag började dagen med att arbeta på mitt skolarbete. Det är en del att läsa till Barnlitteraturen, och en hel del att korra till boken. Första korret ska skickas ut nästa torsdag, så det gäller att ligga i. Men jag tycker att allt jag gör i skolan är så kul just nu så det känns ungefär som att jobba med en hobby!

Vid lunch gick jag ut på en promenad med söta Vilgot (se bild nedan). Det är så hälsosamt även för kreativiteten med en ordentlig promenad. Och särskilt när man har en så trevlig kompis som Vilgot 😊 Fick kanske inte så många nya idéer, men utvecklade några gamla. Knapprade snabbt in dem på telefonen när Vilgot sniffade efter en annan hund som gått förbi.

Älskar dagens väder. Inte för kallt, inte varmt, inte för blåsigt. Jobbade upp ett litet flås på promenaden, och vinden kändes frisk mot mina kalla kinder. Bästa vädret. Skrev till min syster att det var ett riktigt ”dricka te ur termos ute”-väder.

Efter promenaden bestämde jag mig för att jag var klar med skolarbetet för dagen. Det var jag egentligen inte, men jag har längtat efter att kunna sitta och skriva och inte behöva tänka på något annat i några veckor nu, så jag gav mig själv en (välförtjänt) paus. Dukade upp med en hel kanna te (kan man ens skriva utan te?) och choklad jag köpt veckan innan för just detta tillfälle. Jag älskar Marabou Digestive, och Coop hade (till min stora lycka) kampanj på små chokladkakor förra veckan så jag fick hela kakan för 10 kr. Älskar även mörk choklad med havssalt, så köpte faktiskt en sån med. Varför välja?

Har haft en fantastisk dag hittills. Läste klart Disclaimer imorse och ska börja på något nytt ikväll. Förhoppningsvis kommer det en recension om Disclaimer här på bloggen snart (ja, du läste rätt! Jag har tänkt börja skriva recensioner och lägga upp här. Läser nämligen ganska mycket och varierat, och läste en kurs i litteraturkritik förra terminen, så jag tänkte: varför inte?). Håll tillgodo! 😊

Var på besök hos mina föräldrar förra helgen. Long overdue. Hade inte besökt dem sedan min syster fyllde år i början av januari. Hittade ett nött exemplar av Viskningar av Dean R. Koontz som fångade mitt intresse. Ska föröka få tid till att läsa den någon dag också. Det löser sig säkert!

Kommentera

