Månadens läsutmaning: April

Ibland är det svårt att komma på själv vad man ska läsa (och sedan att skapa tid för läsandet), och tanken med denna återkommande utmaning är att göra det lite lättare! Varje månad kommer jag lägga upp en läsutmaning med ett speciellt tema här på Bokstund, samt några tips på böcker som faller inom det bestämda temats ramar. Hur många böcker du väljer att läsa under utmaningen är upp till dig! Tanken är att utmaningen skall sluta i någon form av recension här på Bokstund.

Är du redo att se vad månadens tema är? *trumvirvel*

 

Månadens läsutmaning blir att läsa en deckare. Inte svårare än så, denna gången.

 

Jag läser inte så många deckare, mer än kanske på somrarna, så jag tänkte att det kunde bli kul. Sverige är ju dessutom ett riktigt deckarland – vi har deckardrottningar som Anna Jansson och Camilla Läckberg, men också duktiga författarduor som Roslund och Hellström. Jag råkar ha ganska många deckare hemma, så denna utmaning kommer bli ganska lätt för mig (åtminstone när det gäller att få tag på böcker). Andra förslag på deckarförfattare:

sir Arthur Conan Doyle – En studie i rött (Sherlock Holmes)

Stieg Larsson – Män som hatar kvinnor

och så Agatha Christie – Mord på ljusa dagen

bara för att nämna några…

Själv kommer jag att läsa Monogrammorden av Sophie Hannah.

Visst är den galet snygg?! 

Har du någon favoritdeckare?

Bloglovin’  │ Instagram

12 thoughts on “Månadens läsutmaning: April

    • Bokstund skriver:

      Ja, ett fint bokomslag kan få mig att välja en bok också 🙂 Har hört att hans Millennium-trilogi ska vara väldigt bra, borde nog också läsa dem 😜 Tack så mycket! 🤗

      Gilla

Kommentera

