En smakebit på söndag – Monogrammorden

Efter lite påskledighet delar jag idag med mig av en liten smakbit ur boken jag läser just nu – Monogrammorden av Sophie Hannah. Idén kommer från bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Där delar olika bokbloggar med sig av små smakbitar ur sin läsning under söndagarna, och smakbiten får inte innehålla någon spoiler. Nedan följer mitt bidrag!

 

”Jag ska stänga fönstret och se om det gör någon skillnad”, tänkte Poirot för sig själv. Han gjorde det och såg sig om igen. Det var fortfarande något som inte kändes rätt. Han tyckte inte om rum 238. Han skulle inte ha känt sig bekväm om han checkat in på Bloxham Hotel och blivit tilldelad det här…

Plötsligt slog det honom, och satte stopp för hans grubblerier. Den öppna spisen! En av tegelstenarna satt inte riktigt på plats. Den stack ut lite. En lös tegelsten – Poirot kunde inte sova i ett rum med något sådant.

Monogrammorden av Sophie Hannah, s 55-56

Bloglovin’  │ Instagram

22 thoughts on “En smakebit på söndag – Monogrammorden

    • Bokstund skriver:

      Nej, det förstår jag 🙂 Det är så olika sånt där! Själv tycker jag det är kul att Poirot får leva vidare, och jag tycker att Sophie Hannah bibehåller Christies stil så väl 🙂

      Gilla

Kommentera

