Veckans lista – kan detta bli en grej?

Detta blogginlägget är inspirerat av ett inlägg jag såg på bloggen Flora förra veckan. Inlägget kan du hitta här. Vad tror vi, kan detta bli en kul återkommande grej? Det var i alla fall kul att skriva, lite som dagboksanteckningar kombinerat med en planeringskalender.


Veckans läsning

Kommer läsa klart Monogrammorden som tagit lång tid då jag behövt läsa mycket kurslitteratur det senaste. Men det gör inget, det har varit himla mysigt att läsa den och att få återkomma till Christies värld.

Kommer även läsa I mjölnarens spår av Stina Bassell som jag fick som recensionsexemplar förra veckan. Samt en hel del kurslitteratur 🙂

Veckans skrivande

Det kommer nog inte bli så mycket skrivande denna veckan tror jag. Förutom på plugget då. Förhoppningsvis kan jag skriva på mitt frö till helgen. Och så blogginlägg såklart!

Veckans plugg

Denna veckan kommer jag plugga mycket på min hemtenta i barnlitteratur som ska lämnas in på fredag. Kommer också behöva sitta mycket i LAB1 och jobba på formgivningen av boken då den snart ska skickas till tryck. Sista korrekturet kommer tillbaka imorgon så det kommer jag också behöva jobba med och se så att det ser bra ut.

Eftersom boken snart skickas till tryck måste vi även skriva paratexter till boken. Planen är att skriva ett förord och en baksidestext.

Veckans blogginlägg

Jag har inte planerat något blogginlägg denna veckan faktiskt, men jag har några idéer. Det kommer nog bli minst en recension. Kanske två då jag läst några böcker jag inte hunnit recensera än. Det blir nog ett blogginlägg om paratexter också, det känns passande då jag typ andas det denna veckan.

Tänkte även visa upp min första bok någonsin i ett blogginlägg, och så kommer min syster ge ett boktips i ett inlägg under veckan. Det kommer nog bli en bra bloggvecka!

Veckans längtan

Helgen! Ja, det var precis helg. Men denna helg har varit ganska intensiv, och veckan kommer bli ännu mer intensiv. Längtar efter att kunna slappna av och hinna skriva på annat än bloggen och plugget 🙂

Veckans tips

Imorgon är sista dagen att söka till universiteten! Vet du inte riktigt vad du vill söka än? Jag har skrivit ett blogginlägg om litteraturvetenskap och ett om redaktionell praktik som kanske kan inspirera eller ge idéer.

På söndag drar litteraturveckan i P1 igång! Ska du lyssna?

Nu sitter jag framför brasan med en katt och en bok i knät. Kan en måndag bli bättre? Tveksamt! Hoppas ni haft en fin helg 😊

Bloglovin’  │ Instagram

27 thoughts on “Veckans lista – kan detta bli en grej?

Kommentera

