Haren som ville ut på äventyr

Här kommer en nostalgitripp 15 år tillbaka i tiden (jösses vad tiden går). När jag var 7 år skrev jag sagan Haren som ville ut på äventyr i skolan. Illustrerade även hela boken själv, så det var ett stort projekt. Mina illustrationer är nog mest inspirerade av min pappas ritstil, för jag minns att jag beundrade hans teckningar trots att han inte ritade särskilt ofta. Minns fortfarande när han lärde mig att rita fåglar (men det var inte förrän ungefär i trean så här är fåglarna inte så fina ännu), och jag gör likadant än idag.

Haren som ville ut på äventyr är förmodligen inte den första sagan jag skrev, men den är den första av alla mina sagor jag kunde hitta. Jag kommer tydligt ihåg att jag ansträngde mig för att hitta rätt färger och nyanser till mina illustrationer, det var så viktigt att gräset hade rätt gräsfärg, och att sagan flödade genom pennan snabbare än jag hann skriva. Så är det fortfarande ibland, men alltför sällan. Det skulle vara intressant att sätta mig in i 7 år gamla Carolines ohämmade skrivarglädje. Jag undrar vad som hade hänt då. Kanske hade jag skrivit en fortsättning på Haren som ville ut på äventyr.

 

IMG_7849

(Kan vi bara pausa en liten stund för att uppskatta den ultracoola solen?)

IMG_7850

IMG_7854

IMG_7857

Tack till lillasyster för de fina fotona!

Bloglovin’  │ Instagram

4 thoughts on “Haren som ville ut på äventyr

  1. FrkM skriver:

    Helt underbar!
    Själv var jag tidningsredaktör och både gjorde och sålde tidningar tillsammans med en kompis. Tryckte upp den gjorde på pappas jobb på kopieringsmaskinen 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

