Veckans lista – vårläsning och skrivinspiration

Vi skickade äntligen vår debutantologi Isbrytning till tryck i fredags, så efter det bestämde jag mig för att ta en paus från sociala medier för att umgås med vänner och familj, samt ägna mig åt lite kvalitetstid med mig själv. Detta innebar således även en paus från Bokstund, men nu är jag tillbaka! I denna listan kommer du kunna läsa lite om hur min vecka kommer se ut 🙂 Hoppas ni haft en fin helg!

Veckans läsning

Har börjat lite smått på en bok jag fått i recensionsexemplar, Konstnären av Diane Karlström och Magnus Carling. Läser även Grejen med substantiv och pronomen av Sara Lövestam och Svensk skräcklitteratur 1 av Mattias Fyhr. Så jäkla bra!

Veckans skrivande

Denna veckan ser jag fram emot att skriva lite blogginlägg. Är fortfarande inne på skräcktemat. Det är så kul att försöka hitta på nya läskiga uppslag. Just nu inspireras jag mycket av Kvinnan i svart av Susan Hill.

Veckans plugg

Äntligen har vi skickat boken till tryck! Det innebär att mina arbetsuppgifter är avklarade, så nu ska jag se om någon annan arbetsgrupp behöver hjälp. Kanske blir det lite marknadsföring eller festplanering!

Kursen i barnlitteratur jag läser är på måndagar, så vi hade ingen lektion denna veckan. För några dagar sedan fick vi en uppgift att förbereda en muntlig presentation om barns läsning i ett visst lässammanhang, så jag kommer behöva jobba på det. I övrigt är det ganska lugnt nu, så det känns bra!

Veckans blogginlägg

Imorgon lägger jag upp en ny läsutmaning. Har du någon gissning på vad det kan vara?

Har fortfarande några recensioner att skriva. På torsdag lägger jag upp en recension av Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, och om några dagar lägger jag upp en recension av Sophie Hannahs Monogrammorden. Kanske hinner jag med några fler.

Har även en plan på en ny bloggserie där jag diskuterar formgivning av böckerna jag läser. Skulle det vara kul? Tänker mig inget avancerat utan bara som en kul (och kanske lite annorlunda) grej.

Har även påbörjat ett inlägg med några tips på hur man kan introducera sina karaktärer. Om det blir bra kommer det nog upp till helgen 🙂

Veckans längtan

Nu har äntligen vårvädret dragit in över Göteborg så jag ser fram emot att både läsa och skriva utomhus. Vi har en fin liten park här intill, så det kommer nog bli en del häng där.

Veckans tips

Nu går det att köpa den fjärde upplagan av Svenska skrivregler! Du hittar den bl.a. på Adlibris och på Bokus.

Idag är det 19 år efter striden på Hogwarts. Betyder det Harry Potter-maraton? /*

Processed with VSCO with f2 preset

Bloglovin’  │ Instagram

8 thoughts on “Veckans lista – vårläsning och skrivinspiration

  1. Eva-Lisa skriver:

    Vad spännande att få skicka boken till tryck! Problemet brukar vara att väntan på att den ska komma därifrån, brukar kännas som en evighet 🙂
    Spännande inlägg att se fram emot också! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

