Vad händer med Bokstund? 

Det har varit ganska tyst här på bloggen de senaste veckorna. I detta inlägget tänkte jag kort förklara varför, samt dela med mig av några tankar om bloggens framtid. Så istället för Veckans lista kommer idag en annan typ av lista 😊 Hoppas ni haft en fin helg! 

Varför har det publicerats så få inlägg på Bokstund de senste veckorna? 

Nu är det slutspurt i skolan. Vi har fått tillbaka ett provtryck som vi behövt fixa med, och jag har en del kurslitteratur att läsa och uppgifter att göra i barnlitteraturen. Dessutom har jag återigen blivit sjuk, så jag tillbringar mycket tid i sängen. Det enda som är bra med att vara sjuk är att man får mer lästid! 

Jag har försökt förbereda lite blogginlägg i förväg, men de flesta har bara blivit halvfärdiga eller rent av dåliga. Har nog hamnat i en liten svacka. Har du något tips på hur man kan komma ur en bloggsvacka?  

Kommer det komma upp fler blogginlägg i veckan än det gör nu? 

Ja, det är absolut mitt mål! Men istället för att lägga upp ett om dagen kommer jag nog att sikta på att lägga upp tre inlägg i veckan. Ofta kommer det nog bli fler ändå, jag har så mycket jag vill dela med mig av!

När kommer det egentligen fler recensioner? 

Nu har jag skrivit i flera veckor att jag ska publicera fler recensioner och det har trots det inte kommit upp någon. Men jag läser fortfarande, det gäller bara att skriva recensionerna. Jag hoppas att jag kan lägga upp åtminstone en recension denna veckan, och några fler nästa vecka.

17 thoughts on “Vad händer med Bokstund? 

  1. Sebastian Lönnlöv skriver:

    Krya på dig! Att vara bloggtyst när det är mycket och dessutom sjukdom på G, skulle jag inte ens kalla bloggsvacka. Hellre kvalitet än kvantitet. Så ställ inte för stora bloggkrav på dig själv, är mitt tips 🙂

    Liked by 1 person

  2. NinnaO skriver:

    Även min första tanke – du har kanske tagit på dig för mycket. Blogga ska vara roligt, inte som ett måste-jobb. Med mindre det är ens jobb förstås. Hehe…
    Ta det nu lite lugnt och se till att bli frisk! 🙏

    Liked by 1 person

  3. lifeinthemiddleof skriver:

    Åh fina du. Ta det lugnt! Jag vet hur det känns att inte orka/vilja blogga och stirra på staplarna som krymper för varje dag. Men det viktigaste är ju att du mår bra. Bloggen finns ju för dig, inte du för bloggen 🙂 Jag tycker det hjälper att kanske bara gå ut och fota lite fina saker, eller att skriva kort och kanske lite mer poetiskt, eller vad man ska säga,om vad som händer. Bara för att publicera nåt, som är enkelt men ändå vackert och håller god kvalitet. Det behöver inte alltid vara superbra inlägg relaterade till ditt tema. Folk är säkert väldigt nyfikna på dig som person också ^_^ Lycka till med skolan och krya på dig!

    Liked by 1 person

  4. Louise Baumgärtner skriver:

    Kloka inlägg ovan😊Och ja, det bästa med att vara sjuk är lästid, varför inte unna dig att läsa utan att recensera?😉Allt börjar ändå med att ta hand om sig själv – annars orkar man inte ge❤Jag som nyss börjat följa skrivbloggar tycker det är roligt just att de är så olika. Ibland är det kul med långa inlägg, andra gånger med något lättsmält. Ibland skriver jag själv bara kort om hur sista dagen varit, en vardagsglimt helt enkelt, eller lägger ut ett kort stycke ur mitt manus. Jag tänker också att en blogg inte alltid behöver se likadan ut, att den kan ändra innehåll och antalet inlägg och att det kan vara inspirerande😊Livet skiftar ju ständigt så det kan väl en blogg också få göra😉Krya på dig!

    Liked by 2 people

  5. Elin Säfström skriver:

    Dåliga blogginlägg är helt ok! Det är en blogg, inte en publicerad roman. Jag försöker tillåta mig själv att vara precis hur oinspirerad som helst på min blogg. Om folk dör av tristess får de skylla sig själva för att de läste.

    Liked by 1 person

  6. Marie: Mitt skrivliv skriver:

    Bloggarna är till för oss, vi är inte till för bloggarna, som någon skrev här ovan. Ta all den egen tid du behöver, vi som läser finns kvar.
    Jag kände en himla press från början, det gör jag inte längre efter att en mer erfaren bloggare sagt att jag skulle blogga när jag hade tid, lust och något att säga. Så det gör jag nu, ibland har jag ingen tid och inget att säga på flera veckor, sedan när jag gör ett inlägg blir det fina diskussioner som jag får oerhört mycket inspiration och lärdom av. Det fungerar för mig.
    Krya på dig och läs och njut, vi finns här när du lägger upp något nästa gång ;*

    Liked by 1 person

  7. Skriva läsa leva skriver:

    Äsch säger jag med. Inte ska du ha några krav på dig kring antal inlägg per dag eller vecka. Skriv när du har tid och vill, hur du vill och om vad du vill som du tycker passar din blogg.
    Själv är ambitionen ca fem inlägg/v och att kolla runt på andras bloggar ungefär lika mycket. (Får dock sprida ut er eftersom jag följer/läser lite väl många för att hinna med er så ofta😉)Blir det inte som jag tänkt är inte det hela världen.

    Liked by 1 person

Kommentera

