Paket från Novellix och novelltävling

Idag hittade jag ett fint litet paket från Novellix i brevlådan!

Det är nämligen så att jag tänkt delta i deras novelltävling. Mer om tävlingen kan du läsa här. Om du bläddrar längre ner på sidan kan du registrera dig för att få tre (!) nyhetsbrev med skrivinspiration!

Om man var snabb kunde man få en liten startgåva, och min kom idag.

Jag älskar att de slagit in gåvan i en brun liten godispåse! Så sött.

Årets tema är Kaos, och det passar mig som handen i handsken. Alla som känner mig vet att kaos råkar vara ett av mina favoritord.

Jag har redan en liten idé som knyter an till temat. Temat är ganska brett och kan således tolkas på många olika sätt. Det ska bli spännande att se hur andra skribenter tolkat det.

Den är så fin! En liten anteckningsbok i klassiskt Novellix-format. Vill nästan inte besudla den med min inte superfina handstil. Men det kommer jag nog göra ändå, för kan samtidigt knappt vänta på att skriva ner mitt senaste lilla frö i den.

Jag skrev ofta noveller förr, och har till och med fått pris för en av mina noveller. Tyvärr har det inte blivit så mycket novellskrivande de senaste åren, trots att jag tyckte att det var ett kul format att skriva i.

Blev dubbelt uppmuntrad av det lilla medföljande brevet som känns personligt tack vare att de skrivit mitt förnamn. Nu är jag taggad på att börja skriva noveller igen!

Vilken tur att Månadens läsutmaning är noveller! Jag har redan läst några stycken, mycket bra skrivinspiration.

Ska någon av er vara med i tävlingen?

Bloglovin’  │ Instagram

14 thoughts on “Paket från Novellix och novelltävling

Kommentera

