Veckans lista – sjukstuga och biomys

Hörrni, nu har jag fått bihåleinflammation. Så det är fortfarande sjukstuga hos mig. Trots det bjuder även denna vecka på lite spännande saker, som jag tänkte dela med mig av i detta inlägget.

Veckans läsning

Läser för tillfället Sanning och skvaller av Curtis Sittenfield men är nästan klar med den. Sedan ska jag påbörja Tiden är inte än av Elin Boardy. Blir mycket läsning när man är sjuk, det är kanske det bästa (eller typ det enda bra) med att vara sjuk.

Veckans skrivande

Har tyvärr inte skrivit något skönlitterärt på ett tag nu. Hoppas på att orka och kunna skriva lite till helgen 😊 Vill jobba på min novellidé till Novellix novelltävling.

Veckans plugg

Behöver skriva en rapport om arbetet i redaktionell praktik som ska in på fredag. Känns lite läskigt, vi ska bland annat ta upp saker som inte funkat så bra och hur vi skulle göra saker på andra och bättre sätt. Sedan ska den redovisas och diskuteras i helklass, men det är inte förrän nästa vecka.

Så här vackert är det på vägen upp till min skola nu.

Detta är inte direkt plugg, men på fredag eftermiddag ska jag och två klasskamrater hålla i en workshop på Poetry Slam i Göteborg! Du kan läsa mer om vad vi kommer att göra om du klickar här, och om du klickar här kommer du direkt till Facebook-eventet.

Idag ska vi ha workshopmöte, och sen får vi nog försöka klämma in ett möte till på fredag. Vi fick lägga workshopen på is under slutspurten av bokproduktionen, så nu har vi ganska mycket att fixa. Men det ser lovande ut.

Uppdatering: Vi fick tyvärr ställa in workshopen i Poetry Slam.

Veckans blogginlägg

Imorgon kommer en minihaul, och till helgen kommer ett spännande inlägg med boktips från min syster. Någon dag denna veckan har jag tänkt lägga upp en recension till.

Veckans längtan

Imorgon ska jag på bio med min syster! Vi ska se nya Pirates of the Caribbean. Det ska bli så kul. Hon har lovat att bjuda på snacks, hehe. Går så sällan på bio men önskar att jag gjorde det oftare.

På lördag ska jag, mamma, mormor och en av mormors väninnor gå ut och fika tillsammans här i Göteborg. Kanske hinner vi en sväng till IKEA också så att jag kan köpa nya hyllor. Böckerna får liksom inte plats längre ☺️

Veckans tips

På torsdag öppnar SF-bohandelns nya bokcafé i Göteborg! Det kommer även vara nördparad och signeringar av olika författare. Härlig stämning känns givet.

Hoppas ni får en härlig vecka!

Bloglovin’  │ Instagram

3 thoughts on “Veckans lista – sjukstuga och biomys

  1. Cilla skriver:

    Först- hoppas du mår bättre! Har aldrig haft bihåleinflammation och vill inte ens tänka på hur det känns 🙂
    Så intressant med poetry slam- har bara sett på film från Amerikat …

    Gilla

Kommentera

