Månadens läsutmaning: Juni

Ibland är det svårt att komma på själv vad man ska läsa (och sedan att skapa tid för läsandet), så tanken med denna återkommande utmaning är att göra det lite lättare, samt att bjuda in till nya läsningar. Varje månad lägger jag upp en läsutmaning med ett speciellt tema här på Bokstund, samt några tips på böcker som faller inom det valda temats ramar. Hur många böcker du väljer att läsa under utmaningen är upp till dig! Tanken är att utmaningen skall sluta i någon form av recension här på Bokstund.

Är du redo att se vad månadens tema är? *trumvirvel*

 

Månadens läsutmaning blir… zombies!

 

Jag har nog aldrig läst en bok med zombies, men jag har däremot sett både filmer och serier som utspelar sig i en zombiedrabbad värld.

Jag tänkte börja med Flickan med gåvorna av M.R. Carey. Så här står det om den:

Flickan med gåvorna är en skrämmande framtidsskildring där större delen av mänskligheten drabbats av en svampinfektion som stänger av deras hjärnor och väcker en hunger som bara kan stillas av mänskligt kött. Det ser ut som om slutet närmar sig eller finns det fortfarande hopp? Om det finns det, är det Melanie som är nyckeln.

Har du läst något med zombies? Kan du rekommendera något? 

Bloglovin’  │ Instagram

4 thoughts on “Månadens läsutmaning: Juni

  1. Malin skriver:

    Vilken spännande utmaning! Jag har läst några av böckerna i serien ”The Enemy” som är skrivna av Charlie Higson. Den första heter just ”The Enemy” och utspelar sig i London. Vuxna vid en viss ålder blir sjuka och förvandlas till zombies medan barnen försöker överleva efter bästa förmåga. Jag gillade verkligen den första boken, och har även den andra, som jag tyckte var mindre bra. Sen har jag inte hunnit med fler, men närhelst jag är sugen på en bok om zombies igen har jag tänkt fortsätta. Lycka till med läsandet!

    Liked by 1 person

Kommentera

