Skrivresa light

Åkte på en miniskrivresa till Danmark med min fina mamma nyligen. Hade tänkt att jag skulle skriva myyyycket på båten men blev istället åksjuk och skrev knappt något. Men hittade några lösningar på några lösa trådar, och fick åtminstone ner några tankar och idéer i mitt nya block. Hade dessutom en mycket trevlig dag med min mamma, och såna dagar behöver man 🙂

9:00

Vi stod ganska långt fram i kön i vänthallen och kom därför på båten snabbt. Nästan direkt efter att caféet slagit upp stod vi där i kön, redo för frukost. Jag tog räkmacka. Och te såklart. Mums!

Mjölkkannan var trasig, så när jag skulle hälla en liten skvätt mjölk i mitt te rann det över på två röda. Spillde mjölkte lite överallt.

Mamma tog smörrebröd. Jag smakade lite på den med typ parmaskinka och någon mögelost. Mycket god, funderar på att testa göra sån själv någon gång.

11:15

Fikadags. Visste ni att jag älskar kokosbollar? (kärt barn har många namn) Helst hemmagjorda, men tycker också om Delicatos. Så när jag är fikasugen blir det oftast någon kokosboll. Fyller även på vätskedepåerna med bubbelvatten och ännu mer te.

Skrev mindre än jag planerat för, men fick åtminstone ihop lite. Strök några gamla idéer som inte verkade funka. La till några nya tankespår, bara lösa meningar.

Det var ganska hög ljudnivå på vägen till Danmark. Dels var det många som skulle dit för att stanna över helgen, och dels var många glada över att ha långledigt. Ljudvolymen bidrog också lite till att jag skrev så lite på vägen till Danmark, men jag och mamma hade det riktigt trevligt ändå.

16:05

Middag. Vi tog båda dagens, man får sallad då. Jag tog lax, mamma tog schnitzel. Jag testade kronärtskocka för första gången. Smakade meh. Knäckebröden var mycket goda! Förr ogillade jag ärtor men har sedan jag flyttat hemifrån insett att de är ganska bra ändå.

Mamma envisades att vi ska ta chokladmousse till efterrätt. Jag avvaktade med att äta den så länge jag kunde för att jag var så mätt, men tillslut åt jag den ändå. Den var väldigt fluffig och söt. Som att äta chokladmoln. Vi rullade nästan av båten sedan, men så ska det väl vara 😊

På vägen hem var det lägre ljudvolym och jag skrev lite mer, men var fortfarande lite åksjuk så kunde trots den lugna miljön inte riktigt koncentrera mig. Mest diskuterade bara jag och mamma lite olika saker, både sådant som rör mitt skrivande och sådant som inte gör det. Fint att kunna diskutera lite vad som helst.

Bloglovin’  │ Instagram

13 thoughts on “Skrivresa light

  1. CrimsonCorundum skriver:

    Det låter som ni hade en väldigt fin resa tillsammans. Vad kul för dig att du och din mamma kan prata så bra. Tyvärr är jag och min mamma så olika att det inte fungerar alls. Tur att jag har min syster i alla fall. Vi kommer mycket bättre överens. Jag ska nog försöka komma iväg på någon resa snart, för jag behöver verkligen vila upp mig så jag orkar tänka och kanske t om skriva lite.

    Liked by 1 person

  2. Heléna skriver:

    Om man bortser från att du blev åksjuk så låter det som en riktigt trevlig och mysig resa 😀 Jag älskar också chokladbollar, havrebollar, kokosbollar eller vad man nu vill kalla dem för – funkar lika bra i alla lägen 😀 Kram ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

