Nytt i brevlådan

Med jämna mellanrum trillar det ner något intressant i min brevlåda. Denna vecka fick jag hem två efterlängtade tidningar, även om den första var en total överraskning.

Tidigare i veckan fick jag hem seminarieprogrammet till årets bokmässa i Göteborg! Visste inte alls att de skickar hem såna och minns inte var jag anmält mig för att få den. Men det gör ingenting, jag är väldigt glad över att ha fått den. Har börjat markera vilka seminarier jag vill gå på, och ska så småningom göra upp en plan. Det är för många jag vill gå på som går samma tid 😉 Ska du gå på bokmässan i år?

Igår kom nya numret av Skriva! Har haft prenumeration på tidningen sedan 2013 tror jag, den är så bra. Älskar att gosa ner mig i soffan med den, te och kanske lite choklad. Läser alltid tidningen från pärm till pärm, sida efter sida. Har du läst Skriva

I detta numret kan man bland annat läsa om att hitta berättelsens rätta miljö, att ge liv åt det förflutna och att skriva ärligt. Numret innehåller också en stor special om novellskrivandets hantverk, perfekt nu när jag försöker skriva noveller igen!

Hur ser dina helgplaner ut?

Bloglovin’  │ Instagram

42 thoughts on “Nytt i brevlådan

  1. miimz91 skriver:

    Jag brukade prenumerera på Skriva förut, men sedan jag slutade med skrivandet har jag även slutat med tidningen. Lånar dock hem den ibland från jobbet för att uppdatera mig 😊

    Liked by 1 person

  2. ISA skriver:

    åh men få saker är ju så mysiga och känns så lyxiga som att få hem RIKTIGA magasin i lådan :)) Spännande med bokmässan också, aldrig varit på en. Borde åka någon gång 🙂

    Liked by 1 person

  3. sarasbokblog skriver:

    Ja, Skriva har jag läst några gånger men nu var det ganska länge sedan. Jag ska också på bokmässan i år men jag ska nog inte gå på seminarierna som kostar pengar utan lyssna och se allt som är gratis i stället…

    Liked by 1 person

  4. Skriva läsa leva skriver:

    Sedan några år tillbaka har jag fått till en tradition med bokmässan på söndagar. Och då ingår dessutom seminarierna i priset. Bra det, blir så dyrt annars. Även om det tenderar vara ruskigt mycket folk och en kan få köa till populära seminarier så tycker jag söndagarna ändå varit bra. 🙂

    Liked by 1 person

    • Bokstund skriver:

      Ja, söndagarna är iallafall lite lugnare än lördagarna 😊 Jag brukar egentligen också gå söndagar, men förra året fick vi 4-dagars pass på kursen jag läste och det var så kul att jag funderar på att köpa det själv i år 😊

      Liked by 1 person

  5. lifeinthemiddleof skriver:

    Åh, älskar Skriva! Så roligt att din blogg blivit liksom lite mer personlig 🙂 (med risk för att låta som en crazy stalker). Lyllos dig med Bokmässan! Du får rapportera järnet till oss vanliga dödliga.

    Liked by 1 person

  6. Anneli skriver:

    Hej och tack för din kommentar hos mig!
    Jag älskar att läsa och kan bli rätt osocial om jag hittar en bra bok som jag typ lever i tills den är färdigläst, och då saknar jag den som en vän som åkt bort 🙂 När jag inte har så mycket tid att läsa lyssnar jag på böcker i bilen varje dag på Bookbeat.
    Får vem som helst gå på bokmässan eller måste man vara i branschen som det är med många andra mässor?
    Ha en fin dag och ha det gott,
    Anneli i Dalarna

    Liked by 1 person

    • Bokstund skriver:

      Hej Anneli! 😊 Blir typ likadan när jag blir förtjust i någon bok, då går det inte att få tag i mig. Väldigt bra att ljudböcker finns också!

      Alla kan gå på bokmässan i Göteborg, men torsdagar är främst för branschfolk. Om du är sugen på att gå rekommenderar jag söndagar för då är det både billigare (om man kommer under ”happy hour”) och lite mindre folk där 😊 Hoppas du får en fin dag!

      Gilla

  7. Kristina skriver:

    På mitt bibliotek kan man ladda hem tidsskrifter gratis via Ztory om man är ansluten till bibliotekets WiFi. En fantastisk funktion som jag använt för att ladda hem Skriva. Jag har bara köpt tidningen 2 gånger i pappersform. Tycker att det är roligt att läsa intervjuerna, tyvärr känns tidningen i övrigt ganska… jag vet inte, kan inte riktigt beskriva det men det känns bara som att de upprepar skrivtips som jag redan hört flera gånger. Så jag kommer nog inte att köpa tidningen eller prenumerera, men när jag kan läsa den gratis tar jag tacksamt emot 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

