En dag i livet: jobbdag

Jobb, regn, ljudböcker, mitt sovrum, överraskningsexemplar från förlag och favoritmaten

Tänkte ikväll bjuda på ett lite annorlunda inlägg – ni får följa med mig på en ganska så typisk arbetsdag! Även under mina jobbdagar försöker jag pressa in så mycket litteratur som möjligt. Jag har den stora förmånen att kunna lyssna på ljudböcker på jobbet, och under lunchrasten försöker jag hinna läsa lite med ögonen också.

06:15

Alarmet ringer. Vill inte lämna min varma, trygga säng men tvingar mig upp ändå. Jag snoozar aldrig för jag har inte särskilt svårt att gå upp på morgonen. Om jag bestämt att jag ska gå upp en viss tid så gör jag det.

06:30

Frukost. Äter en skål specialflingor och dricker juice. Är ingen frukostmänniska men brukar försöka få i mig åtminstone lite innan jag åker antingen till jobb eller skola. Tittar på nyhetsmorgon under måltiden. Det regnar, men varken hårt eller mycket. Ganska lätt sommarregn. 

20161016_141948

07:10

Går till vagnen. Bor nära hållplatsen så det tar bara ungefär två-tre minuter. 

07:15

På vagnen. Läser Flickan med gåvorna av M.R Carey så länge jag kan innan jag blir åksjuk.

08:00

Dagens pass börjar. Nu jobbar jag på ett lager som packar om datorer och datortillbehör till olika företag. Lyssnar på Ibland mår jag inte så bra av Therese Lindgren. Recommend recommend! 👍

12:00

Lunch! Vid det här laget är jag jättehungrig och kastar nästan i mig maten. Försöker hinna läsa lite till i Flickan med gåvorna. Äter pastasallad med yoghurtdressing. Mums!

16:30

Slutar äntligen, och helgen börjar! Woohoo! Hinner bara ta ett kliv ut innan jag upptäcker att det fullkomligen öser ner. Inget att göra åt, bara att traska i regnet till busshållplatsen.

16:40

Bussen kommer och jag kliver på, blöt som om jag stått i duschen med kläderna på. På korsvägen byter jag till spårvagn och då har det äntligen slutat regna.

17:40

Hemma! Det var stopp i trafiken så vägen hem tog mycket längre tid än den brukar. Skalar av mig kläderna och hoppar in i duschen. Står ganska länge under den varma strålen innan jag börjar känna mig som en människa igen.

18:00

Plockar fram ett block och skriver lite. Jag fick några idéer på jobbet som jag nu snabbt klottrar ner. Försöker få ordning på tankarna. Myser ner mig med en filt i mitt sovrum, som ser ut så här.

Ganska harmoniskt i grå toner, med en släng av Harry Potter. (10 poäng till Gryffindor om ni lyckas hitta alla fyra Potter-referenser som finns på bilden!) Älskar mitt sovrum. Byggde ihop mitt nya sängbord igår, det tog mig två timmar. Phew.

18:30

Det låg ett oväntat paket i brevlådan. En överraskning från rabén&sjögren, tack så mycket!

Sliter upp det och hittar en bok av Henrik Fexeus. Har tidigare bara läst några av hans böcker om hjärnan.

Detta är hans första roman, så den ska bli väldigt spännande att läsa!

Om en stund ska jag äta min favoritmat till middag: kinamat! Mums. Min snälla pappa bjuder mig. Ikväll ska jag fortsätta läsa Flickan med gåvorna, dricka te och lyssna till regnsmattret mot fönstren. Härligare start på helgen kan man väl knappast ha 😊

Bloglovin’  │ Instagram

15 thoughts on “En dag i livet: jobbdag

Kommentera

