Bokcafébesök och en bokig present

I måndags besökte jag och min syster Science Fiction-bokhandelns nyöppnade café Sirius för första gången! Caféet kändes väldigt inkluderande och välkomnande. Där satt de som läste, de som inspekterade sina nya inköp, de som pratade och de som bara insöp den fantastiska atmosfären.

Vi hälsades välkomna av Spiderman iklädd en gryffindorhalsduk.

Min syster drack Sirius Black (kaffe) och jag drack Cola (argumenterar lite lätt för att den borde heta Grymmen). Till det åt vi Crimson Peak och Groot Shavings.

Vi delade kakorna så vi fick häften var.

Bakom oss stod Dobby och lurade. Alla bordskivor var dekorerade med olika bokomslag och så även stolarna, och på väggarna fanns målningar av bland annat katten i Alice i Underlandet. Det var väldigt fint där inne! Nästa gång ska jag ta fler bilder.

Till vänster: Crimson Peak – en chokladkaka med hallonfyllning och lite grädde. God!

Till höger: Groot Shavings – smakade ungefär som en kanelbulleskorpa. Mums!

Hit kommer vi gå tillbaka!


En bokig present

Igår gav jag en vän en bokstund i boxformat. På bilden saknas det lilla kortet som följde med. Tyckte att det var roligt att sätta ihop paketet 😊

Glad midsommar! 

11 thoughts on “Bokcafébesök och en bokig present

Kommentera

