Veckans lista – att basta är balsam för kreativiteten

Idag börjar min andra och sista vecka som ledsagare på resebyrån jag sommarjobbar på. Under veckan som varit har det blivit en hel del bastande och fikande, men inte så mycket skrivande och läsande. Kanske blir det ändring på det denna veckan? 

Veckans läsning

Det blir tyvärr inte mycket läsning nu, men jag försöker hinna läsa i Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George på kvällarna.

Veckans skrivande

Vet ni? Bastu och dusch är verkligen balsam för kreativiteten. Jag har haft tur som kunnat basta och duscha länge under veckan som varit, men kommer nog ha svårare att göra det denna veckan då vi inte kommer bo på samma ställe. När jag får tid över antecknar jag mest idéer och tankar, ibland korta scener.

Veckans plugg

Inget! 

Veckans blogginlägg

På onsdag kommer en Get to know me tag, så titta in här då om ni vill veta mer om mig! Under veckan kommer åtminstone en recension att läggas upp. På torsdag berättar jag om två av mina nya skrivmål, och på fredag kommer ett recept

Veckans längtan

Saknar min säng! Saknar att sitta där och läsa och skriva med en kopp te, att mysa ner mig bland kuddar och filtar i tystnaden. 

Veckans tips

Om du har möjlighet att basta, gör det! Gärna i en bastu du kan sitta länge i och bara vara. Jag tycker bäst om när det nästan är helt tyst i bastun och det enda som hörs är träet som knäpper i värmen och aggregatsurret. Låt idéerna komma till dig.

Hoppas ni får en fin vecka! 

Bloglovin’  │ Instagram

7 thoughts on “Veckans lista – att basta är balsam för kreativiteten

  1. Skriva läsa leva skriver:

    Jag älskar att basta. Iaf om det är lugnt och rätt ensamt. När jag var medlem på Hagabadet för ett gäng år sedan kunde jag, speciellt under vintern, åka dit för att bara duscha och basta. Underbart!
    Ska bli kul med Get to know-inlägget. 😊

    Liked by 1 person

Kommentera

