Get to know me tag

I det här inlägget kommer ni att få lära känna mig lite bättre! Jag har googlat efter Get to know me tags och valt ut några frågor som jag tycker kan vara roliga att svara på och som passar in här på Bokstund. 

Snapchat-7831018719909616220

Namn? Caroline heter jag!

Stjärntecken? Jag är lejon. Fyller faktiskt år samma dag som både Neville Longbottom och Emily Brontë, så jag är i gott sällskap!

Längd? 169 cm

Tre personlighetsdrag? Blyg, ambitiös, rådvill

Elevhem? Ravenclaw!

Tre saker jag älskar? Läsa, skriva, mysa

Varför startade jag Bokstund? Jag startade Bokstund för att få skriva av mig lite. Det kliade i fingrarna, jag behövde göra något. Ville samtidigt visa för världen att jag finns. Jag hade ingen aning om att det fanns en sån här fin gemenskap i bloggvärlden, så det är definitivt en oväntad bonus!

Betydelsen bakom mitt bloggnamn? Jag satt länge, faktiskt i flera veckor, och funderade på olika namn. Rådfrågade vänner och familj och tillslut valde jag Bokstund. Jag ville ha ett namn som snabbt signalerade vad bloggen handlar om, ett namn som låter mysigt och ett kort namn som är lätt att komma ihåg.

Processed with VSCO with f2 preset

Tre rädslor? Ormar, hajar, att misslyckas

Favoritmat? Fetaost och grekisk mat i allmänhet. Kolla gärna in inlägget om grekisk tapas här!

Bästa sommarboken? Svindlande höjder av Emily Brontë! Läser den varje sommar. 

Vem är min bästa vän? Amanda heter hon. Hon är konstnär. Det är hon som gjort min fina logga. Kolla gärna in hennes Facebook-sida här!

Processed with VSCO with f2 preset

På bilden läser hon en novell jag skickade till en novelltävling. Du har väl läst Min skrivrutin under en vecka i bilder? Klicka här annars!

Senaste låten jag lyssnade på? DES – PA – CITO

Favoritfilm? Så svårt! Men måste nog säga Harry Potter och de vises sten då det är den filmen jag alltid väljer när jag inte vet vad jag ska kolla på, när jag är sjuk och när jag vill mysa (ja, det är mycket mysande här).

Image-20170502_182238

Favoritbok? Hur ska man kunna välja det? Jag älskar så många böcker. Men en bok jag älskat längre än någon annan är Harry Potter och Fenixorden.

Favoritlåt? Vi fortsätter på Pottertemat – Harrys Wonderous World, Leaving Hogwarts och Hedwig’s Theme. I love them all equally.

När grät jag senast? När jag lyssnade på låtarna ovan alldeles nyss. Och igår grät jag när jag såg julavsnittet av Miss Fisher bara för att jag älskar julen så mycket. Jag gråter lätt.

Favoritdjur? Alla kattdjur. När jag var liten (och en ganska bra bit upp i mellanåldrarna) samlade jag på lejon. Sa till alla mina vänner att när jag hade 100 stycken skulle jag ha lejonparty. Det hände tyvärr aldrig, men jag kom ganska nära.

Husdjur? Mina föräldrar har tre katter, Fajter, Lurven och Smulan. Men jag räknar alla som mina.

Pluggar jag? Jag pluggar litteraturvetenskap, svenska och redaktionell praktik. Men nu är det förstås sommarledigt. Till hösten ska jag läsa en kurs i barn- och ungdomslitteratur och en i skrivande.

Vad jobbar jag med? Jag frilansar inom ett område som kallas text (läs mer om det här) och jobbar extra någon kväll/dag i veckan på olika lager. Just nu jobbar jag som ledsagare på en resebyrå.

Bloglovin’  │ Instagram

 

 

12 thoughts on “Get to know me tag

  1. Anna - Bokbabblaren skriver:

    Vilken mysig tag! Tar nog och tjuvar den till min blogg. 🙂

    Går i perioder det där vilken Harry Potter-bok jag tycker mest om, men oftat är det ändå Fenixorden för mig med. Älskar den rebelliska känslan med Dumbledore’s Army, att hata Umbridge och att jubla över McGonagall när hon är boss över henne. ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

