Två nya skrivmål

Jag har ett block från Lagerhaus som jag använder för att ha lite bättre koll på mina mål. Det funkar toppen! Det blir lite som en extra sporre att ha målen där, prydligt nedskrivna i en fin liten bok. Idag tänkte jag dela med mig av två nya skrivmål jag lagt till i min målbok.

Att delta i NaNoWriMo

Ja! I år blir året jag deltar! Det står att jag ska göra det i min målbok och då ska jag bannemig göra det också. Ser verkligen fram emot det. Ska någon av er delta?

För er som inte vet vad NaNoWriMo är så står bokstavskombinationen för National Novel Writing Month, och det går ut på att man ska skriva 50 000 ord under november månad. Jag tror att man kan delta i en tävling också men jag kommer bara att skriva för mitt eget nöje och som en sporre. Ni kan läsa mer om det här.

Att bli färdig med ett synopsis inför NaNoWriMo

Nu behöver jag bara bestämma mig för vilket. Jag arbetar ju parallellt med tre manus just nu: en fantasy och två skräck. Men jag vet liksom inte vilken idé som är bäst. Eller roligast. Fantasyn känns för bred för att jobba med på NaNoWriMo, så det blir inte den. Kanske hinner jag komma på någon annan idé innan november.

Annars kommer jag nog bara gå på det jag känner att jag vill jobba med under NaNoWriMo. Utan att tänka på att debutera och allt vad det innebär. Även om det såklart skulle vara kul att debutera med en bok man skrivit under NaNoWriMo. Har någon av er gjort det?

Jag har bestämt att synopsiset ska vara klart senast 31 oktober, så jag har gott om tid på mig att bestämma mig.

Ge mig jättegärna tips, detta blir min första gång! 

Bloglovin’  │ Instagram

13 thoughts on “Två nya skrivmål

  1. Lion´s Library skriver:

    Vad spännande att du ska delta, lycka till!
    Jag har deltagit två år och jag kände stor utveckling från första till andra året, även om jag är långt ifrån nöjd 😛 Jag tror det blir som de andra gångerna för mig, att jag får ett jäkla ryck i oktober och i typ sista stund bestämmer mig för att delta.. Ett tips annars är att planera med vad du kan skriva, men lämna lite öppet för det som kan dyka upp under tiden. Då i november är det bara att skriva, oavsett om det är i slutet mitten eller någon annanstans, där lusten finns 🙂

    Liked by 1 person

  2. Elinasbokliv skriver:

    Jag har varit med tidigare och ska nog försöka vara med i år! Jag skrev faktiskt färdigt ett manus under NaNo ett år, det sitter jag och försöker redigera nu 🙂 Jag heter e.comstedt om du vill bli ”writing buddies” 😀

    Liked by 1 person

Kommentera

