Veckans lista – födelsedag och novellskrivande

Nu är jag äntligen hemkommen från två veckors intensivt arbetande på annan ort. Känns himla skönt att äntligen få sova i min egen säng igen. Hittills har mycket tid tillbringats i soffan eller sängen. Det har blivit mycket slötittande på sådant jag missat när jag varit borta. Igår kollade jag ikapp på Game of Thrones och jag ska inte spoila något här men alltså WOW. Nu hoppas jag att resten av veckan blir produktiv.

Veckans läsning

Jag har knappt läst någonting alls på två veckor. Det är sant, och det känns hemskt. Har försökt pressa in lite bloggläsande här och där men det är ungefär det enda. Denna veckan har jag tänkt komma igång med läsandet igen, men jag kommer nog ta det ganska lugnt.

Veckans skrivande

Näe hörrni, knappt något skrivande har bilvit av det senaste heller. Usch, hujedamig. Denna veckan har jag tänkt börja jobba lite smått på en novell till. Har fått smak för det där. Har ingen aning om vad det kommer bli än, men vet att det kommer bli kul!

Veckans plugg

Inget!

Veckans blogginlägg

Denna veckan kommer ett inlägg om två skrivarlyor upp, samt åtminstone en recension till. Har ett litet lager av orecenserade böcker som gärna vill visa sig ute i världen. Kommer även pressa in ett inlägg om min plugghöst.

Veckans längtan

Vet ni? På söndag fyller jag år! Jajamän! Så det längtar jag efter. Tror att min syster har något kul planerat för min födelsedag. Hon brukar vara duktig på sånt där. Brukar egentligen tillbringa min födelsedag på Öland med någon sevärdhet på dagen och en pizza på kvällen. Det är liksom tradition. Men vi åkte inte till Öland i år så vi får hitta på något annat.

Förra året tillbringades min födelsedag här i Göteborg. Då väckte min syster mig med frukost på matbordet (hehe) och en hel hög med fina paket. Vi såg på Harry Potter till frukosten, sedan spelade vi Harry Potter (brädspel) och sedan gick vi en tipspromenad om Harry Potter på SF-bokhandeln. Toppendag! Vi får se om det går att slå förra årets födelsedag.

Hoppas ni får en fin vecka!

Bloglovin’Instagram

17 thoughts on “Veckans lista – födelsedag och novellskrivande

  1. lifeinthemiddleof skriver:

    Ahh, blev så taggad på att kolla GoT nu! Inte hunnit kolla för att… jobb. Hehe. Mina kompisar var nyssens på HP-konvent och upplyste mig att det var 10 år (?!) The Deathly Hallows kom ut! Höll på att smälla av.

    Hoppas du får en kanonfin födelsedag! 😀

    Liked by 1 person

    • Bokstund skriver:

      Du menar Viserys, Daenerys bror! Det var ändå så välförtjänt, haha. Förstår att du aldrig glömmer det, vilken timing 😉 Hehe ja, jag fyller år dagen innan Harry Potter och JK Rowling så det är liksom alltid något HP-relaterat just då. Förra året släpptes The Cursed Child natten mellan min födelsedag och Harrys. Sen älskar jag ju Harry Potter så det faller sig ganska naturligt! 😄⚡

      Liked by 1 person

  2. CrimsonCorundum skriver:

    Grattis i förskott som en del andra har sagt här. 🙂 Hoppas du och din syster får en riktigt fin dag tillsammans. Låter som ni firar ungefär som jag och min syster (brukade i alla fall). Vi brukade också åka till Öland förr. Förresten, jag fyller också år i juli.

    Liked by 1 person

  3. CrimsonCorundum skriver:

    Oj, glömde nog att säga att jag och min syster inte lyckades hitta SF-bokhandeln sist vi var i Göteborg. Har de flyttat? Jag har inte varit där så ofta på sista tiden så jag kanske har missat det. I varje fall brukar jag inte hinna med så mycket när jag måste åka dit.

    Liked by 1 person

Kommentera

