Veckans lista – mys och skymningsskrivande

Denna veckan kommer nog att gå snabbt. Jag har ganska mycket att göra och jag kommer inte att vara hemma särskilt mycket. Därför är kvällarna, då jag är hemma, extra speciella för mig. Som idag till exempel, lite senare ska jag ska mysa ner mig i soffan med mjuka filtar och Game of Thrones. Och äta Krämigaste Studentcarbonaran till middag. Den puttrar på spisen as I write.

Veckans läsning

Just nu läser jag Vassa föremål av Gillian Flynn. Storyn är spännande, men jag tycker inte riktigt om språket. Väldigt mycket som och men och att. Var nära att lägga ner den redan efter första kapitlet men jag vill så gärna veta vem som mördar småflickor i Wind Gap. Huvudkaraktären Camille är också en intressant (och komplicerad) individ som jag gärna vill veta mer om. Så istället för att lägga ner denna som jag gjorde med Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George har jag fortsatt läsa och är i skrivande stund på sida 213. Läste typ 100 sidor bara på kvällen igår!

Processed with VSCO with f2 preset

Veckans skrivande

Denna veckan planerar jag att testa en, för mig, ny genre som jag plötsligt blev oerhört sugen på: cozy crime. Kommer ni ihåg de där små idéerna som föddes i bastun för några veckor sedan? De var cozy crime! Så det ska bli spännande. Jag vet inte vad det blir än (om det ens blir något) men jag tror att det kommer bli kul.

Eftersom jag jobbar dagpass kommer skrivandet att få hållas till kvällarna. Men det funkar bra för mig.

Veckans plugg

Inget!

Veckans längtan

Längtar till om några timmar när jag ska kolla på senaste avsnittet av Game of Thrones! Har typ en liten ritual när jag ska kolla på det. Det börjar med att jag duschar och tar på myskläder. Ibland tar jag ansiktsmask. Sticker fötterna i mysiga tofflor. Sedan ordnar jag något gott att mumsa på när jag tittar. Ibland godis, ibland mackor, men oftast denna Smarrigaste fetaoströran eller Mysig och enkel grekisk tapas.

Processed with VSCO with f2 preset

Imorgon har jag träff med en bokklubb jag är med i. Det kommer bli kul! Har jag berättat om bokklubbarna jag är med i? Annars får jag göra det någon gång 🙂

På lördag ska vi fira min pappas 50-årsdag med en riktig brakfest! Vi har planerat detta i flera månader och jag hoppas att det blir så bra som jag ser framför mig.

Hoppas ni får en fin vecka!

Bloglovin’ │ Instagram

8 thoughts on “Veckans lista – mys och skymningsskrivande

  1. Lion´s Library skriver:

    Vad kul med stort kalas! 🙂 Hoppas det blir super!
    Min mamma fyllde 50 för inte så länge sen och hon som inte gjort något märkvärdigt fick för sig att slå på stort, haha, och bjöd väldigt många. Hon hade nog en toppendag, själv stod jag och syrran mest i köket med en aldrig sinande diskhög 😛

    Liked by 1 person

    • Bokstund skriver:

      Haha! Jag, mamma och min syster har gjort det enkelt för oss och kör i princip bara på papper 😜 Så det blir nog inte mycket disk. Men mycket matlagning, det blir buffé 😓😊

      Gilla

  2. Marie: Mitt skrivliv skriver:

    Har sneglat på Vassa föremål en tid. Ska bli kul att höra, när du är klar, om du tycker den är värd läsningen. Jag lånar e-böcker på biblioteket och får bara låna fyra i månaden, så nu läser jag sakta 😀
    Skulle vara kul att höra om bokklubben!

    Liked by 1 person

    • Bokstund skriver:

      Har inte läst så mycket cozy mystery, men älskar verkligen böckerna om Miss Marple av Agatha Christie! Den första boken med henne heter Mordet i prästgården 😊

      Gilla

Kommentera

