Veckans lista – sommarläsning och ledighet

Sista veckan i maj och första veckan i juni – det här kan väl bara bli bra? Jag har en fin vecka att se fram emot (även om solen försvunnit igen) och känner att jag äntligen börjar återfå balansen i livet. Det blev lite skakigt där ett tag i maj. Men nu är jag nästan back on track igen. Hoppas ni får en fin vecka!

Veckans läsning

Just nu läser jag Tiden är inte än av Elin Boardy. Hittills är jag tyvärr inte imponerad, men har bara läst 66 sidor än så länge. Dock kan jag säga att dess formgivning är mycket välgjord.

Fick ett fint bokpaket från Pocketförlaget idag! Blev tipsad om den här av en kompis i klassen och kände direkt att det låter som en bok för mig.

Processed with VSCO with f2 preset

Veckans skrivande

Skjuter upp skrivandet alldeles för mycket och vet inte varför. Ser fram emot att sitta i solen och skriva, gärna vid en bänk och kanske med något gott att äta till. På lördag kanske jag kan få till lite skrivande också, och eftersom min skola snart slutar borde jag egentligen kunna skriva från och med onsdag typ heeeela tiden. Hoppas på det!

Veckans plugg

Sista skolveckan nu! Ikväll är sista tillfället på barnlitteraturen. Har sett fram emot detta seminariet för att det ska handla om barnlyrik, och det skrev jag (nästan) min B-uppsats om. Hade väldigt kul när jag skrev den och hoppas att seminariet om det kommer att vara roligt också 🙂

Imorgon har vi en avslutande individuell redovisning på redaktionell praktik. Vi lämnade alla in varsin skriftlig sådan i fredags och imorgon ska de ventileras under ett seminarium. Har precis fått de andras så ska läsa igenom dem och förbereda frågor till imorgon. Känns nervöst. Efter det är jag FRI (från skolan), för då har båda mina vårkurser avslutats!

Veckans blogginlägg

Ny Månadens läsutmaning!

Veckans längtan

LEDIGHET. Tänker att jag ska vila ut åtminstone lite innan jag börjar jobba igen.

På lördag ska jag och mamma på en dagsutflykt till Danmark, det kommer bli mysigt. Tänkte att jag nog tar med lite grejer så att jag kan skriva på båten. Det är fint att resa med min mamma för då känns det som att jag slipper en massa måsten, jag kan sitta och skriva eller läsa samtidigt som hon sitter mittemot och löser sudoku eller något annat. Hon är också väldigt bra att samtala med när jag kör fast och hon är ännu bättre på synonymer än jag (vilket hon senast fick bevisa när jag skrev den individuella redovisningen till redaktionell praktik).

Veckans tips

Denna veckan vill jag tipsa om Lektörspodden. Jag har lyssnat på alla avsnitt och tycker att den passar alla skrivande människor. Lyssnar gärna på den på jobbet eller när jag är ute och går. Ljudet är ofta ganska brusigt och allmänt dåligt då samtalet ofta förs på telefonlina, men kvaliteten på innehållet väger upp för den dåliga kvaliteten på ljudet.

Bloglovin’  │ Instagram

14 thoughts on “Veckans lista – sommarläsning och ledighet

Kommentera

